BARCELONA PERPINYA BARCELONA 2012

dimarts, 29 de maig del 2012

Arribada a Barcelona en Làzaro, Francesc, Ramiro,Sergio i Josep Mª
Ja en tenim un altre al sac.
En Francesc Garcia i jo del C.C. Sant Celoni juntament amb altres companys d’ aventures, aquest cap de setmana hem fet la B.P.B. amb les dades següents:
Temps total 32 hores i 11 minuts.
(Dades del meu conta kms)
Temps sobre la bici 28 hores i 20 minuts
Total kms 600
Mitja de 23,1 km/h.
Desnivell positiu acumulat 7898 mt

El dissabte a les 6 del matí sortíem escalonadament els 140 ciclistes que ens havíem proposat fer la b.p.b d’ enguany.

Tot l’ any hem estat entrenant per la festa principal dels randonneurs, tot l’ any fent probes i brevets per tal de assolir acabar aquesta marxa, la més important del calendari del país.

Sortida del velódrom

La sortida com sempre a tot bolero per enfilar el Coll de la Font de Cera al km 30, on el nostre amic Ramon Berges ens acompanya amb la mota i ens treu unes fotos.

Font de Cera

Mataró

A continuació per la N-II també a una velocitat desmesurada anem fins al primer control a Lloret de Mar on arribem a les 8,40 i el control no s’ obra fins a les 9,15, o sigui tota la energia per arribar aviat a noris.

A partir de Lloret enfilem tota la bonica carretera de la costa fins a Platja d’ Aro on ens desvien per una concentració de cotxes, aquí els que coneixeu la zona ja sabeu que les cames es van carregant, dons es un puja i baixa continu.

Arribem a Calonge i l’ organització ens avisa que el Coll de la Ganga està tancat per la cursa de cotxes i que seguim direcció Torroella de Montgrí passant per Palafrugell i direcció a La Bisbal.

Torroella de Montgrí
Arribem a Torroella de Montgrí km 167 a les 12 del migdia, encara que es aviat, mengem uns macarrons i seguim de nou per una ruta turística, per Ullà, Bellcaire d’ Empordà, Tor, La Tallada d’ Empordà, Verges, Les Olives, Camallera, Vilaür, Garrigàs, Vilamalla, El Far d’ Empordà, Vilasacra, Vilanova de la Muga i Peralada,( control 3 ) km 222
L' Empordà

Mengem de nou una bona amanida, Coca-cola etc. Etc i seguim per Espolla per fer el Coll de Banyuls.
Coll de Banyuls

Aquí a Coll de Banyuls després dels 231 a tot bolero, les cames ja es queixen i el anem pujant com bonament podem, dons hi ha rampes del 12% que es fan notar, la baixada cap a Banyuls-sur-mer, infernal, si fos de terra seria millor, però les carreteres del país veí no son pas cap meravella, mes aviat al contrari, pelens de forats i el ferm molt irregular.
Port- Vendres - Capellans al carrer
Pasem per Port-Vendres i Collioure on en Juan Zarrias ens està esperant amb la bici per fer-nos companyia una estona. En aquesta zona de la costa hi ha unes quantes rampes que també fan força mal.
Collioure
A partir de Sorède ja enfilem cap a Le Boulou i Ceret per enfilar finalment cap al control 4 km 312 d’ Amelie Les Bains, en aquesta zona a mi particularment es quant l’ home del mall em diu que axó es dur, molt dur i que vagi en compta que m’ho pot fer pagar.

Es la( pàjara) que de vegades ens be a visitar al km 300, en fi tenir compta de com estàs i anar reservant al màxim possible rere el pilot.

Amelie Les Bains

Arribem a Amelie Les Bains i de nou menjar,
recuperar, beure i enfilar cap a la primera dificultat forta de la jornada, son mes de 20 kms fins a Prats de Molló que van pujant i després 14 km a Coll d’ Ares.

Aquí a Coll d’ Ares es on hi ha la (escabetxina), pugem com bonament podem, amb tota la traca posada i veient que el dia s’ acaba però la pujada no.

Ens arribem noticies per part de gent que ens adelanta que hi ha ciclistes pujant a peu, ciclistes parats buscant el que no tenen (força), en fi la primera dificultat important que per alguns ha suposat l’ abandó de la proba.
Segurament no més ha estat una mala administració de forces, dons us puc dir que gent molt mes ben preparada que nosaltres si ha quedat i aixó sols te una explicació, o un mal dia que t’agafa, o que no has administrat be l’ esforç.

Arribem a Coll d’ Ares i aquí ens abriguem amb tot el que portem, armilla, paravent, chuvasquero, perneras, guant d’ hivern, en fi tot per baixar dels 1500 mts. D’ altitud cap a Camprodon a 967 mt i a Ripoll a 690 mts.

Ripoll es el Control 5 a 391 km de la sortida, decidim com ja havíem parlat de quedar-nos a fer una bona dutxa, sopar pasta amb caldo, i dormir un parell d’ hores.

Entre una cosa i l’ altres hi haurem estat unes tres hores, però crec que aqui ha estat clau, dons els descans i sobre tot per a mi el dormir una hora i mitja amb deixan com nou per tornar a seguir.

Pugem Coll de Cannes, en Ramiro, en Francesc Garcia, en Làzaro i jo, en Manuel s’ha quedat a dormir una estona més, tal com havíem quedat.

A la baixada de Coll de Cannes un bon ensurt, el mig de la carretera una por Senglar. Sort que amb les llums que portem de dinamo en dona temps a fer un crit i ell s’ aparta i nosaltres pasem.

Entre quatre i cinc del mati arribem a Sant Esteve d’en Bas on ens fan un bon entrepà d’ embotit de la zona un cafetó i cap a Coll de Condreu on es fa de dia.

Un cop fet Condreu anem baixant cap a Folgueroles mentre anem veient els participa’ns de la Cabrerés que arriben als aparcament per prendre la sortida unes hores mes tard.

Lázaro Ortega

Ramiro Benito

Josep Mª Pla

Francesc Garcia

A Folgueroles de nou menjar una mica, el calor ja apreta i el germà d’ en Làzaro ens agafa les boses amb la roba que ja no necessitarem, una bon pes que ens traiem de sobra per fer la Pullosa.

Ja fa estona que ens acompanya un noi que es diu Sergio i es del Club Sant Andreu de la Barca i que vindrà amb nosaltres fins al final.

Els compnays del C.C. Sant Celoni
A l’ alçada de Moià la gent del Club Ciclista Sant Celoni en assoleix i en acompanya fins a Calders on hi ha l’ últim control al km 480. Una bona ajuda per fer aquest kms una mica més arropats pugen aixecar una mica el culet del seient.

De Calders fins a Cerdanyola, el més pestós de tot, transit de motos, calor, cotxes, quilometres acumulats, cansament, semàfors, cruïlles etc.

De Cerdanyola al Forat del Vent hi ha 8 kms que es fem com pudem degut al cansa’ns-hi acumulat, però que ja sabem que ès l’ últim de la jornada i que res en farà tirar la tovallola.

Baixem cap al Velòdrom però encara tenim ganes de immortalitzà la cursa amb la foto de grup amb el fons de Barcelona.

Entrem al velòdrom, fem la volta de rigor a segellar per última vegada amb el Francesc Porta i la gent de la Federació que han fet tot el possible per que la B.P.B. 2012 hagi estat tot un èxit.
A ells i a tot els participants un reconeixement per la bona feina feta.