BTT: A MONTSERRAT AMB ELS MACUMBIKERS

dimarts, 21 d’octubre del 2014

Hola a tothom, diumenge companys del C.C.Sant Celoni, Rustics Bikers, B&Greens, Bikesteros, i altres ens vem afegir a la colla dels Macumbikers per fer la 2ª Travessa S.Celoni-Montserrat en BTT. "Només" sumem quasi cincuanta...bona tropa!
A les 6'30h. amb fresqueta (manguitos i xaleco recomenats) i ben de nit encara, llums en marxa, deixem el Sot de Les Granotes i cap a Vilalba Saserra a buscar el camí paralel a l'autopista fins La Roca del V. on fem una primera paradeta ràpida de control i feines varies per seguir a ritme fins Montornés, on ens possem paralels al Riu Besós gaudint del seus aromes industrials...
Per sort només serà fins Mollet on arribem a una mitja de 19 bastant agrupats, amb bon rotllo i sense problemes per ara. Ja es clar, apaguem llums i la temperatura comença a pujar. Anem molt bé per ser tanta colla; confiem que la cosa segueixi així.

Passem pel mig del CIM Vallés, creuem pel centre de Sta. Perpetua i abans de la desgraciadament conflictiva Panrico entrem a una zona de camps encara verge del Vallés on anem fent turons i camins fins Sabadell, ciutat que per cert, no toquem perque anem seguint pel voral del Riu Ripoll, bastant planer i ple de gent amb bici, fent running i passejant. També s'escapen alguns aromes industrials i altres, però es el que hi ha, tot i que està bastant recuperat respecte a fa uns anys.
Son les 9'30h. i decidim tirar l'ancla en un dels varis picnics per esmorzar i omplir bidons.
Una vegada menjats i endreçats, cap a Terrassa on arribem gaudint després de fer una zona molt distreta on tenim pista, corriol, un canyó per una riera ensotada, tot a bon ritme i ben agrupats.

Els companys que tenen més cavalls controlen les seves forces i els menys en forma, apreten una mica les dents; així conseguim mantindre el grup cohesionat i compensat.
De Terrassa saltem cap a Vacarisses seguint el GR, també amb puja-baixa, encara que en algun tram ens toca caminar perque les pluges i tormentes han deixat uns bons pedregals en alguna zona.
Arribats a dalt i abans de començar a baixar cap a Vacarisses tenim una averia que no es pot solventar.
Al company li toca tren i pujar amb el cremallera.
La resta a petir i a gaudir, com no!
Ja tenim el Massís a la vista i el lloc es inmirollable per fer unes fotos "antes de los dolores..."
A la Urbanització de Vacarisses parem a agafar aigua i baixem alegrement fins Monistrol; ja podem olorar la cera de les espelmes encara que ens queden els postres, i son de nivell masterchef :-)
La pujada al Santuari es una combinació pista-asfalt: la primera part es una pista que agafem sortint del Cementiri al costat del Cremallera, un mitjà de transport que alguns companys fan servir per manca de posta a punt aquestes ultimes setmanes basicament.
La pista es catxonda per dir-ho d'alguna manera, amb 80 i pico kms. a les cames, rampes del 20-25%, pedra suelta, a ple sol i calor, un darrera l'altre i en processó anem desfilant, cadascú al seu nivell però sempre amunt que ho tenim a tocar. Aquesta pista empalma amb la ctra. interior que ve pujant desde Marganell i Sant Crisòfol, així que ja som a  la segona part, gir a la esquerra i cap a la ctra. de Monistrol, on encara ens queden uns 2 kms. pata negra per arribar a la barrera, però aixó no acaba i encara tenim un ultim km. al 10-11% per la zona del parking. Avui per cert plenissim de cotxes, busos, motos i....uns quants ciclistes.
Son quarts de 3 i ja estem a terra santa, aquí ens reben les families que han vingut amb el bus desde Sant Celoni amb el dinar i roba de recanvi.
Dinem una mica, comentem la jugada, fem el café, possem ciris, veiem La Moreneta i ens fem unes fotos de grup per arrodonir un dia collonut de Btt amb molt bona companyia i el més important, tothom sencer.

Felicitar als Macumbikers per la organització en tots els detalls.
Video http://los-macumbikers.blogspot.com.es/2014/10/sant-celoni-montserrat-2014.html
Finalment 91 kms.,1.800 mts. de desnivell i unes 6 hores de sillin que a l'alçada de temporada que estem no està gens malament.