CRÓNICA DEL QH PER L'ESTANY

diumenge, 29 de maig del 2011

Ahir dissabte a les 7'00 h. un grupet de 12 vem sortir direcció Arbúcies per fer la ruta trencacames prevista.
A la rotonda d'entrada en Jose ex-Cube i en Jordi Monrabà tornen cap a casa; els 10 restants pujem Coll de Ravell a ritme constant i sense floritures, que la ruta es llarga. Està núvol i més aviat fa fresca.
De baixada creuem Espinelves, i a pujar el Coll de Buc (costat fàcil) que hem de baixar per un asfalt ruinós, petim la rampa de sota l'Eix i cap a S.Julià de Vilatorta a invair la Pastisseria. Ha sortit el sol però la temperatura per aquesta zona no s'anima...i així seguirà tot el matí.

Una vegada esmorçats, la ruta ens porta cap a Vic, ciutat que hem de creuar pel centre i que gràcies al GPS, ho fem sense problemes.
Ara ens toca tornar a pujar però com no coneixem la carretera, anem veient-les venir. De fet fins Sta. Eulàlia de Riuprimer, es molt suau, asfalt bo i poc trànsit. Pasat el poble s'ens converteix en un coll d'uns 6 kms. amb desnivells entre el 5 i el 8% bastant constants.
La desconeixença i les cames de cadascú trenquen el grup i ens obliga a juntar-nos a dalt. Ràpida baixada i a buscar el desviament que ens portarà a Moià per L'Estany, també pujant per una excelent carretera entre prats i boscos, on només sentim el soroll de les nostres pedalades.

A Moià arribem a zona coneguda de petiments i batalles diverses: La Pullosa; menys mal que el vent ens acompanya a favor i fa que sense adonar-nos a un bon ritme estiguem a Collsuspina.
Les forces d'algú ja van a menys però com el que no mata et fa més fort, cap problema. Sempre endavant.
Reagrupament a dalt i de nou baixem, ara cap a Tona, per tornar a pujar a Seva a atacar el Collformic, 7é coll del dia.
L'Esteve s'ens escapa (com casi tot el dia) però l'atrapem uns kms. més amunt per una punxada, la única incidència del dia.
A dalt ens trobem tots, ens tapem el màxim per baixar perque l'aire es fresc. Propera parada Sta. Margarita a hidratar-nos.
Finalment 150 kms., 2.650 mts. de desnivell acumulat i casi 6 hores de feina de bona ruta i millor companyia.