BREVET 400 KM GRANOLLERS 01-06-2013

dilluns, 3 de juny del 2013

El dissabte 1 de Maig en Joan Cortines, Pedro Lopez i jo del C.C. Sant Celoni, de nou ens posàvem en marxa per fer una Brevet de 400 Kms.

Sortíem de Granollers a les 6,15 del matí en direcció Mataró per fer tot el litoral del Maresme i Costa Brava fins arribar a Sant Antoni de Calonge.

Fins a Tossa de Lloret de Mar anàvem un bon grupet de 15 a 20 ciclistes però al enfilar cap a Tossa de Mar en varem quedar en Joan en Làzaro i jo que anàvem una mica més tranquils que el  grup.

En aquestes marxes de llarga distancia tothom  s’ acopla al millor possible a les seves característiques i així es van fen km rere km.

El dia esplèndid per fer tota la Costa Brava en unes condicions in-millorables, a Tossa de Mar segellem el carnet de ruta i continuem  per la meravellosa Costa Brava sense cap mena de trànsit fins a Sant Antoni de Calonge, d’ aquí per el Coll de la Ganga cap a la Bisbal on ja se’ns presenta la principal dificultat del dia “la tramuntana”.

A Verges en retrobem amb un grup que anava per davant  i s’havia parat en una gasolinera i seguim amb ells, gent de Granollers amb en Ramiro sempre donant la cara, en Josep Caserres i els seus companys els de C.C. Barberà  i d’altres coneguts.

Durant els prop de 100 kms següents fins arribar a La Vajol, la tramuntana ja no ens deixarà, en el  terreny  pla que hi ha des de La Bisbal fins a Castelló d’ Empúries, moltes estones no podem passar de 10 12 km l’ hora, en algunes ocasions arribem a agafar la velocitat de 16 i 17, però d’ aquí no passem.

EN PEDRO I EN JOAN
Aixó fa que prop de les dues de la tarda parem a dinar a Espolla, en un restaurant que no està preparat per acollir com cal un grupet de 10 persones, però desprès de unes quantes negociacions ens fan una amanida i macarrons amb cafè inclòs per el mòdic preu de 10 euros.
                                                         CAP DE TAULA EN RAMIRO

Sortim de dinar i direcció Cantallops, Agullana i a partir d’ aquí la pujada de 9 kms a La Vajol, pujada que amb més de 200 km a les cames incloent la tramuntana ja comença a fer mal.

Arribem a dalt de La Vajol  els tres de Sant Celoni amb en Làzaro,  en Pedro des de Platja d’ Aro ja venia amb nosaltres, ja que havia sortit 30 minuts després, “sembla que el seu despertador i ell no estàn gaire com-penetrats).
                                                                              EN LÀZARO

A partir de la Vajol baixem cap a Boadella de L’ Empordà i un altre port de uns quatre km per anar a Cistella on ja la carretera es posa a la nostra disposició amb el vent de darrera que ens porta per Borrassa, creixell i de nou segell a Garrigàs.

De Garrigàs per Vilaür, Sant Jordi Desvalls, Madremanya i pujada a entrada de fosc a Mara de Deu dels Angels.

Arribem a dalt a les deu de la nit on segellem amb el segell que ens han deixat en una finestra del  restaurant .

Ens abriguem i cap a buscar la NII, on ens parem en el primer restaurant que trobem per sopar una mica a Fornells de la Selva.

A mi en concret segurament per culpa d’ un plàtan que no he paït, m’ es impossible menjar  res , dons tinc mareig desprès d’ alguns dubtes decidim continuar en Làzaro en Joan Cortines i Jo, ja que en Pedro al baixar del Angels s’ha despistat i ja no l’ em vist més.

Ell va agafar per Quart i encara que ens ha buscat no ens ha trobat, ja que érem al restaurant.

Mica en mica amb un ritme suau i constant anem fent els kms que falten, Mallorquines, Hostalric, Sant Celoni, aquí ja amb venen ganes de anar a casa, però si em arribat fins aquí també arribarem a Granollers.

A la benzinera de Sant Celoni ens trobem en Josep Caserres i els seus companys, que feina uns deu minuts en havien passat i han tingut de aturar-se.

De Sant Celoni anem tots junts fins a Granollers amb la col·laboració de tots , en Josep i jo a darrera aguantant com podíem.

Arribada a Granollers, en el meu cas encara amb mareig, però  satisfet  de l’ ajuda i solidaritat de tots els companys.

És en aquets moments quant un dona importància a les coses, perquè quant tot va bé, tothom es amic, però quant van mal dades saps de veritat qui ho és.

Salut i kms.

Ens veiem a la carretera.