PER SUSQUEDA; DE ENCERRONA...O NO?

dilluns, 22 de juliol del 2013

Hola a tothom, a les 7'03 am, una bona colla de 30 elements agafem camí cap a Sta. Coloma de Farners. L'avi s'ens ha adelantat i de pas donarà el toc als de Cal Gabatxó perque arrenquin les màquines i el foc.

Despres del bon esmorzar deixem Anglés i la Cellera de Ter i ens endinsem 10 kms. direcció al pantà de Susqueda, per la tranquila carretera paralela al Ter. Una punxada d'en Jordi Pino reparada rapidament, i p'alante.
Una vegada creuem per sobre del Ter i passem cap a la banda esquerra, ens reben unes primeres rampes d'entre el 8 i el 12% que fan guanyar l'alçada del pantà rapidament i ens serveixen per escalfar-nos una mica.
Una vegada arribats a la pared de la presa seguim paralels al pantà uns 2-3 kms. fins un desviament a la esquerra que diu "Santuari del Coll" i que comença amb una rampot catxondo del 11-15% per anar alternant zones del 8-9% fins el 18% durant poc més de 3 kms. Aixó si, el bosc, la tranquilitat i la carretera amb bon asfalt i en perfecte estat, combinat amb aquesta curta distància, fan que la tortura sigui "acceptable".
Reagrupament a dalt del Coll, encara que si volem anar al Santuari (per cert,queda pendent) encara haurem de fer 3 kms. adicionals. Baixada amb precaució fins a Osor, som molts, la carretera es estreta, i a sobre està bruta en algunes zones per petites esllavissades pedres i roques.
Prenem amunt la Ctra.d'Osor direcció Sant Hilari, que tot i estar tallada a l'alçada de la Font, podem salvar les obres de reconstrucció d'aquesta corba que ha baixat avall, amb la bici a la ma. En varis grups i ritmes fem la pujada, encara que en una coincidència de traçades, l'Edu es toca amb un altre ciclista que baixava anant els dos per terra. Afortunadament només es xapa i pintura, però per si de cas, prefereix que el vinguin a recollir a Sant Hilari ja que el genoll te queixes.
Tot el grup baixada directe fins Arbúcies, rodant fins a Coll de n'Orri (ultim port puntuable) i de Breda enfilats de a dos, cap a l'Eladio.

Finalment uns 120 kms., 4h. i mitja de pedals i 1300 mts. de desnivell acumulat. Bon ambient tot el matí, en una ruta recomenable per repetir o combinar alguna variació, tant per paisatge com per la tranquilitat de tot l'entorn. Salut.