NOTA INFORMATIVA 16ª PUJADA AL TURO DEL HOME 2015

divendres, 3 de juliol del 2015

16ª PUJADA AL TURO DEL HOME 2015

NOTA INFORMATIVA : Com a inscrit a la Pujada al Turó del Home de Diumenge 5 de Juliol et volem fer unes consideracions finals:

Hora de sortida 8’00 h. La sortida es donarà en dues parts com cada any: el primer tram serà neutralitzat fins a la ctra. de Sta. Fe junt al Club de Tenis. Es farà un reagrupament i es donarà la sortida oficial.

Els participants de la BTT hauran d’estar situats darrera del pelotón dels de carretera, ja que sortiran amb 1 min. de diferència, per evitar interferències en el moment de la separació de recorreguts.

BTT                                                                                                             La sortida de BTT serà a 1 min. del grup de carretera. Hi haurà una moto de Enduro obrint pista, un altre d’enllaç intermig i un parell de col·laboradors també amb BTT tancant.

El primer tram inicial es de 1’5 km. per asfalt fins a un desviament a la esquerra (en front del Restaurant La Masia), degudament senyalitzat pels controls, que ens entra ja cap a la zona forestal.

Aquest recorregut, es totalment diferent als de carretera fins arribar al mirador de Les Guaitadores, on començarà la ultima part de la escalada de 6 km. i que ens portarà al Turó del Home. Aquesta part serà per CARRETERA “SEMI-ASFALTADA” per respectar la normativa del Parc del Montseny. Aquest es un tram comú amb els participants de carretera, tant de pujada com de baixada.

AVITUALLAMENT

CARRETERA Km. 20 Encreuament inici pujada al Turó (liquid)

BTT Km. 14 Líquid  i sòlid (aigua, fruita)

COMÚ Km. 24 (km.20 pels de BTT) Líquid i sòlid: Zona aparcament (barrera) a 2 Km. de la Meta del Turó. Es pot fer la parada tant pujant com baixant.

TORNADA AL PUNT DE SORTIDA

La prova finalitza al cim, per tant la tornada es fa lliurement des del moment de l’ arribada a meta. La tornada de carretera es per el mateix recorregut de la Pujada, es dir ctra. cap a La Costa del Montseny i Mosqueroles. NO ES ACONSELLABLE  de cap manera baixar per Sta. Fe, ja que hi ha molt més trànsit tant de cotxes com de motos. A més, en cas de necesitat d’ajuda pel que sigui, tant els vehicles de la Organització com els voluntaris i Creu Roja baixen per aquesta via.

La tornada de BTT serà pel mateix recorregut de la pujada, es a dir, per la pista que comença al Mirador de Les Guaitadores, però només fins arribar a Mosqueroles, on ja s’agafarà la carretera asfaltada fins arribar a Sant Celoni (uns 5 km.)

Depenent dels horaris de pujada-baixada, possiblement es tanqui la baixada per la pista forestal als últims participants de BTT; en aquest cas tindran que baixar directament per carretera asfaltada fins Mosqueroles, per continuar fins S.Celoni.

CONSELLS DE SEGURETAT

L’ últim tram “asfaltat” del Turó del Home està en males condicions; al baixar tinguem seny . Sembla que la Diputació finalment te previst arranjar aquest tram, però la manca de presupost per aquest any no ho ha fet posible.

A tindre en compte: la carretera i les pistes forestals son obertes al trànsit. Circular per la dreta, respectar les normes de circul·lació i als altres usuaris farà que tots estiguem més segurs.

RECOMANEM:

1)      La previsió meteorològica pel diumenge es de molta calor, pel que la hidratació serà molt important. Recordem als de carretera que en cas de necesitat, a part de la cruïlla del Turó (km.20) i del avituallament del parking (km.24),  tant dins del poble de La Costa del Montseny, com a Fontmartina hi han dues fonts per omplir bidons.

2)      No oblidar la crema solar. Seran al menys 3 hores a ple sol de muntanya.

3)      Fer el descens de tornada amb molta precaució,  sobretot en els primers 6 kms. Evitarem problemes mecànics també per el que fa a la seguretat personal.                                                                                                      Pels de BTT, i degut a la extrema sequedat del terreny, recomanem baixar amb molta cura. Es una pista ràpida i ample de les que dona confiança: no us refieu.

4)      Com molts ja sabeu, estem en una zona del Parc Natural molt protegida.        Aquesta es la 16ª Edició que el C.C.Sant Celoni consegueix les autoritzacions per fer aquesta prova...i volem continuar´les tenint. Es per aixó que us demanem el màxim respecte a aquest entorn sense deixar cap rastre del nostre pas.

Esperem gaudiu de una bona matinal ciclista, gaudiu del nostre privilegiat entorn.         Al arribar de nou al Camp de Futbol i Pavelló tindreu un bon esmorzar, beguda i l’obsequi.

Moltes gràcies per la vostra confiança.

Joan Garcia                                                                                                                              President del Club Ciclista Sant Celoni