BREVET LEPERTEL 200: GAUDINT DEL CICLOTURISME

dilluns, 7 d’abril del 2014

Hola companys, dissabte ens presentem 9 companys del Club a fer aquesta Brevet organitzada desde el
C.C.Gràcia en record de Bob Lepertel, un dels pares del cicloturisme randonneur rememorant en una ruta varis del recorreguts que va fer per les nostres terres. Les dades prometen: 200 kms. i 2800 de desnivell i visites a Collcerola, Montserrat i l'Obac. Crec que farem servir el plat petit una bona estona.

A les 7'15h. sortim a 6-7ºC amb el cel blau però el dia promet ser espectacular; en Francesc ja va adelantat i en Blai i en Pedro han desaparegut perque van a un altre ritme; la resta "tots junts" però "tots junts" de veritat jeje.
Comencem pujant per La Rabassada, sense gastar més del necesari que queda molta teca, desviem a la dreta per sota del Parc del Tibidabo i per Vallvidriera per anar seguint tota la carena de Collserola, Sta. Creu d'Olorde, fins Molins de Rei on arribem despres de pasar una mica de fred.
Ara toca fer la part més "pestosilla" de la Brevet: creuar poligons industrials on cada 300 mts. canvien les olors/pudors/aromes fins Martorell, on podem deixar l'antiga NII, i anem direcció Olesa de Montserrat.

Com es habitual en les brevets, el nostre minibús inicial s'ha convertir en autobús i ja portem una bona penya afegida, que amb el vent que fa, quasi tothom va ben amagat.
Entre Olesa i Monistrol, en lleugera pujada anem seguint el riu amb força aire en contra, però tenim recursos; en Manolo diu que vol conduir que va baix de pulsacions i es converteix en el xófer del bus fins practicament Monistrol.
La organització ens te preparada una sorpresa, pel que no pujarem Montserrat per la típica i coneguda carretera, però pujarem aixó si, desde Marganell per Sant Cristófol (no busque-ho el pas, no surt al Via Michelin...).
A Castellbell i el Vilar aturem el bus per esmorzar, ja que estem al km. 60 i poc i més amunt posiblement no trobem res. S'ens uneix en Jordi d'Arenys que decideix anar fent la Brevet amb nosaltres i pencant. Benvingut company!
A Sant Cristófol (km.70) tenim el primer control, i la tranquila ctra. encara primer va picant amunt, es fa molt bé entre camps i muntanyes, per transformar-se després del control en un camí rural asfaltat-enporlanat on tenim alguns desnivells de més de 2 digits; aixó si, ens dona una visió espectacular i privilegiada del massís de Montserrat. Sincerament, val molt la pena pujar per aquí i només es peteix 5-10 min.
Sortim a la ctra. de Monistrol a l'alçada de la font i a uns 3 kms. del parking de Montserrat, pel que hem de seguir pujant, per desviar-nos ja direcció Manresa per Sta. Cecilia.
Apart de la quantitat de motards i els puja baixa, tenim dos premis: un el paisatge pirinenc nevat i l'altre un descens de 15 kms. fins l'anomenada capital del Bàges, d'on anem cap al segon control
(km.104) situat a la benzinera S.Martí de Torruella, direcció Súria o on ja ens retrobem amb en Francesc.
Al posar-nos en marxa de nou, ja hem tornat a omplir el bus i anem acompanyats per més penya que prefereixen el nostre ritme a anar en solitari.
Deixem enrrere el poble d'en Pep Guardiola (Santpedor pels despistats) i tanquem el bucle tornant de nou a Manresa, per sortir direcció al Parc Natural de S.Llorenç del Munt i l'Obac pel Pont de Vilomara.
Ens espera la tercera tongada de pujada del dia...i aquesta es llarga si sumem els tres trams (uns 20 kms.).
Comencem a pujar els 6 kms. fins Rocafort amb desnivells d'entre el 4 i 7% per una ctra. solitaria i agradable. No cal dir que el bus s'ha buidat, uns per devant, i d'altres més tocats per darrera.
En Jordi d'Arenys segueix amb nosaltres, entrant a relleus i marcant ritmes amb l'amic Manolo.
De Rocafort baixem algo per seguir pujant de seguida fins a Mura (tercer control km.139), un poble restaurat, maco i ben cuidat al que arribem fent alguns desnivells interesants i que mereix una visita dominguera.
Segellem, algú aprofita per mig-dinar rapidament, treure'ns algo de roba i com aquell que no vol la cosa ja estem pedalant de nou, en pujada per un tram de 3 kms. curt però intens fins trobar-nos amb la ctra. de Estenalles. Només ens falten uns 6 kms. per coronar que cadascú fa al seu ritmet fins el cartell.
Baixada ràpida fins Matadepera, tram lleuger i conegut fins Castellar del Vallés i volata fins Sentmenat, on hem de parar a segellar al quart i ultim control (km.175).
Estem bé, bones sensacions i el seny a fet que encara que estiguem una mica cansats no estem gratinats ni cremats.
De Polinyà passem per devant de la conflictiva Panrico i travessant pel Poligon Santiga saltem a Ripollet, Cerdanyola i rapidament arribem a Sant Cugat del Vallés, tots junts tal com vem començar on ens retrobem al Pedro i al Blai, un Blai que per cert, ha estat el primer en fer els 200 kms.d'aquesta completa Brevet.
Un dia collonut de ciclisme, no ho puc expresar millor, per recorregut, per les sensacions, pel bon temps i per suposat per compartir-ho amb la gent del Club.
Finalment 201 kms., 8'10h. pedalant i 2.950 mts. a una mitja de 24 km/h.