FLETXA VELOCIO 2014

dilluns, 21 d’abril del 2014

Una vegada mes el Club ciclista Sant Celoni està representat a un esdeveniment Internacional concretament per les terres Franceses.
La Ruta : Comença a Portbou i vorejant tota la costa arriba a Saumane de Vauclusa prop d Avignon,uns 378 Kms.
Els Participants : dos equips
Pedro Gomez, Blai Arrabal, Toni Vila del C.C. Sant Celoni  i Toni Gimenez  del C.C. Barberà.

Francesc Garcia, Josep Mº Pla del C.C. SantCeloni , Pere Simon del C.C. Calderi i Manel  del
C.C.,Barberà.

Acompanyants  a estones : Maite Garcia, Mònica i Pepe Campeón.
Xofers: l’ Anabel i en Carlos.

Desprès de carregar totes les coses, sortim de Sant Celoni a les 7 del matí en direcció Portbou on començarem la ruta.

La primera feina, esmorzar i preparar totes les bicis i estris necessaris per començar la ruta.
El vent i les pujades de la primera part de la ruta fa que desprès de 5 hores de pedalar amb molta dificultat aconseguim passar les muntanyes de tota la costa ( Banyuls Sur Mer-Port Vendres-Argeles Sur Mer,Canet en Rousillon, Le bacares, Leucate.

Realment el vent era fort i constant, encara que el dia era esplèndid. Els relleus dificils de fer però aprofitats al màxim per tal d’ anar avançant mica en mica.
La primera parada per dinar a peu de carretera (La Palme) resguardats del vent  menjant la pasta que cadascun a portat per l’ ocasió.

Arribats a Peyriac de Mer fem el primer control (segellar el carnet de ruta).
De nou en ruta per passar per el centre de Narbona i seguir per Coursan, Fleury, L’ Espignan, Vendres Serignan Villenueve de Bezier a arribar a Agde al segon Control amb menys vent i amb un ritme agradable en el km. 183 de la ruta. Unes bones sensacions creuant aquest pobles tranquils del sud de França.
A Agde prenem una merescuda cervesa encara que una mica cara (5 euros) però segellem el carnet de ruta per seguir creuant pobles farcits de camps de cultiu entre ells forçes vinyes.

Impressionant les vistes vora mar on hi ha gran quantitat de muscleres per tota la costa d’ aquest territori francès, tan aprop i tant llunyà.

Mica en mica el dia es s’ esvaeix i dona pas a l’ombra de la nit. Les bicis comencen a rodar amb els llums que portem uns amb la dinamo i altres amb piles.

Tots amb l’ armilla reflectant per tal que siguem ben visibles.

A Palavas Les Flots(km. 235) arribem amb forca gana dons ja son les deu de la nit hora en que la Pitzeria fa les últimes pitzes per els esforzat de la ruta.

Hem de sopar sota un tendal a fora on fa fresca per no dir fred. Les pitzes bones i el cafetó ven c A La Grande Motte ens trobem amb la ruta tancada per les bicis i optem per passar un tros d’ autovia i sortint així que podem.

Passem per una zona de discoteques on hi ha un munt de jovent gaudint de la nit. Com no ens miren força estranyats, (els que en veuen) perquè hi ha forces que porten un bon pet. ( es la nit que alguns de nosaltres ja no practiquem).

Seguim fins Arles,(km 319) si la zona de Discoteques era de disbauxa, aquí es L’ infern de la festa, quantitat de joves i grans a mes de mamats van  beguts.

Sembla que en aquest dia a la població d’ Arles on el toros es la festa per excel·lència, es fa una gran disbauxa, tanquen tot el carrer principal hi fan feta amb els vedells i vaques corrent i tirant ous a tot bitxo vivent.

Nosaltres arribem a les acaballes i ja que no tenim cap més opció ( els bars i restaurants, fars de gent amb grans condicions etíliques tanquen). Anem a comissaria per segellar els carnet de ruta, per cert molt amables.

Ens acomiadem de la ciutat d’ Arles amb l’ entrada de las màquines neteja carrers que tirant aigua una mica perfumada per esvair l’ olor de la festa.

De camí a Saint Remy de Provence ens aturem a un bar de carretera per fer una bon cafe amb llet i unes madalenes per acabar de arribar en el km. 331 on passarem la nit (mes ben dit un parell d’hores mal contades) i seguir cap el destí final.

En posem de nou en marxa, als pocs kms. Ens trobem L’ André un (Pepe campeón Francés) de 74 anys que ens acompanya per petites carreteres locals i pobles que s’ estan despertant muntant les paradetes de diumenge de Pasqua, (pollastres a l’ ast, andròmines, paradetes de fruita, roba etc etc.) el dia es desperta una mica núvol però de moment sen se aigua.

A partir de L’ Isle Sur La Sorgue a 7 km de l’ arribada hi ha com una processó, aquest cop de ciclistes que acudeixen a la gran festa de la bicicleta (VELOCIO),  gent de totes les contrades que cada any es reuneixen  a Saumane de Vaucluse petit poble al cim d’ una muntanya amb unes Parets  impressionants. (diries que es el Montserrat de la bicicleta).

Gran quantitat de persones grans que amb les seves bicis de tota la vida acudeixen a la trobada.
Les bicis d’ alguns companys son mirades una vegada i un altre, dons a França no tenen costum de gastar-se tants diners per la màquines, al menys en aquest ambient.

Algun tàndem també arriba i com no grupets de coneguts en el ambient de la llarga distancia.
 Un reconeixament també als acompanyats i xófers que ens han fet aquest viatje força més planer.

De Catalunya una bona representació encapçalada per el president dels Randonneurs Catalunya Francesc Porta.
En definitiva un gran dia de ciclisme i una experiència inoblidable per acabar aquesta modalitat de la llarga distancia.