RUTA DE CONDREU: BONA FEINA COMPANYS!

dilluns, 2 de juny del 2014

Hola a tothom, amb el dia ben net i pulit (que ja tocava) sortim de Sant Celoni una veintena de companys.
Pel camí perdem algunes unitats que retallan la ruta i marxen per Osor, així que quedem uns 16-17.

La primera part es resumeix facilment: rodada fins Sta. Coloma de Farners, una ració de tobogans fins Anglés i terreny per remar en pujada (aquell que et va pulint sense adonar-te'n) fins S.Esteve d'en Bas.
Aquí fem la paradeta pastissera, per cert molt bo tot el material a l'abast disponible (xuxos, canyes de xocolata, croissants, coques, cafés,...)
Aquí som al km. 75 i ens queda un turró de més de 100 kms. amb totes aquestes criatures pel mig i cadascuna d'un pare diferent:
Coll de Condreu, Coll de Bac, Coll de S.Julià, Coll del Buc, Coll de Gomara, Coll de Borduriol, S.Marçal. Sta. Fe i algú encara afegirà el Coll de Sta. Helena (les antenes).
La pujada a Condreu es espectacular, son 15 kms. però no te desnivell forts, l'asfalt es bo, vas entre boscos i les vistes del Pirineo encara nevat, son fantàstiques.
Evidentment es fan varis grupets, la penya te ganes d'estripar i ens veiem obligats a reagrupar al encreuament de la Mare de Deu del Far (visita recomenable) per fer un primer tram de baixada de 6-7 kms. per tornar a pujar al Coll de Bac que ens porta fins Cantonigrós.
Ara ja tot pica avall durant més de 20 kms. (quina feina fer-ho al inreves com a la Remences...), rodejats de verds prats plens de vaques i de les netes vistes de la Plana de Vic, passem per Rupi, Sta. Mª de Corcó fins a Roda de Ter on invaïm la benzinera per omplir dipósits, ja que a partir d'aquí ja no tindrem descans fins coronar al km. 24 de Sta. Fe.
Creuem el maco poble de Folgueroles, saltem per S.Julià de Vilatorta i paralels a l'Eix ja pujant ens adonem que les cames i les forces no son les mateixes de fa una estona: ara comença la feina i el petiment que sempre acompanya aquest esport.
Baixem un parell de kms. fins el viaducte d'Osormort per desviar-nos cap a Espinelves pel Coll del Buc, on la cosa es pitjor tant pel seu dolent asfalt com pel desnivell que no baixa del 7%; menys mal que no fa la calor d'altres vegades perque la criatura no te cap ombra. Anem bastant agrupats, la cosa va més relaxada.
A partir d'Espinelves quedem separats perque aquí un ha de trobar-se a si mateix per fer el Gomara i les rampes cap a Sta.Fe. Toca petir uns tres quarts d'hora més: el que hagi regulat ho passarà amb dignitat; el que no, haurà de mirar el buje de la roda de davant una estona.
Hem arribat una mica abans de 3 de la tarda i alguns encara passem per l'Eladio a rebre el premi a un llarg i distret matí que acabem amb 182 kms., 7 hores de sillín i un desnivell acumulat de 2800 mts.
Bon entrenament, bona ruta, bon ambient i tot en un dia de cel blau assolejat on encara hem acabat passant fred a la zona de Sta. Fe.