NOVA BREVET DE 400 KM. AL PLA DE STA. MARIA

diumenge, 10 de maig del 2015

En Francesc i Jo sortim a les 4,15 cap al Pla de Sta. Maria per fer una nova Brevet de 400 km.

Una quarantena de ciclistes,quasi tots experimentats en la llarga distancia,  sortim a les 6 en punt del matí direcció Valls per agafar la Crta. En direcció Picamoixons i La Riba.

Comencem bé, crta. Tranquil·la i amb vistes espectaculars de roques muntanyes i algun embasament petit però maquíssim.

Anem en direcció a Farena per aquesta bonica crta però amb rampes del 13 i 14 %, d’ aqui a Mont-ral El bosquet i parada a Arbolí per fer el primer control.

Del Arbolí baixem cap al Pantà de Siurana amb vistes espectaculars que donat l’ estat de la crta no he tingut nassos de treure la màquina per fer fotos.

Bona ruta per Poboleda, Escaladei, La Vilellabaixa, vinyes per les muntanyes espectaculars, aqui si que hi saben treure el bon suc per fer el millors vins de la terra.

Portem 90 km i un desnivell acumulat de mes de 1600 mts anem bé, les cames però no tan.

Arribant a Vinebre vista espectacular de la Central Nucles d’ Ascó, impressionant aquesta gran xemeneia al mig de vinyes i conreus.

A Vinebre fem el segon control per pujar seguidament La Fatarella, port clàssic de rallis que fem com podem, la bici no puja amb motor, o sigui que pedal a pedal fins a dalt.

Arribem a Batea on fem nou control de pas i per Bot anem al Horta de Sant Joan, per arribar-hi agafem un tros de la via verda que si bé la distancia es menor, al ser cara amunt i l’ asfalt no gaire bó no ens dona la sensació de guanyar res. Bé hem guanyat la sensació de passar per tunels foscos i frescos creuant-nos amb turistes que baixa’n per aquesta via. ( una experiència recomanable) en bici de muntanya.

Al Horta de Sant Joan en Francisco home de grup i que ens controla a tots ja te encomanat el plat de pasta postres i veure a dojo per el mòdic preu de 10 euros.

Som quinze ciclistes que farem tota la ruta plegats.

Horta de Sant Joan, pugem a Prat del Compte i baixem a Xerta, Roquetes i d’ aqui fins a Mas de Barberans, crta que sempre pica amunt i que durant l’ hora del dia 3 de la tarda amb les primeres calors, s’ en fa força feixuc. (parem un moment a la font del poble a remullar-nos una mica i recuperar.)

Anem cap A La Senia, Nou control de pas i tornar a veure i menjar una mica.

Ulldecona, Alcanar, Les Cases d’ Alcanar ( nou control i veure), i agafem el delta del Ebre al hora de la baixada del sol.

Vent a Favor, vistes espectaculars velocitat força bona i arribem a Deltebre a segellar de nou per beure com el Madrid falla un penal.

A partir d’ aquí Carmarles, pugem  El Perelló on fem la parada per sopar.

Desprès de sopar crta i manta falten uns 80 km. Per arribar  i anem cap a Hospitalet del Infant, Cambrils, Reus, Morell, Rourell, Valls i el Pla de Sta. Maria.

Arribem a les 3 de la nit amb 17 hores i 58 minuts de pedals i 21.05 hores totals, 406,5 km i 4680 metres d’ altitud acumulada segons el gps.

Tots junts els 15 de colla que hem gaudits de una nova experiència en la Brevet molt ben organitzada per el Jordi Valls i família.

Moltes felicitats als organitzadors i companys de ruta que també han estat en nosaltres tant el Jordi Valls com el seu germà Ramón fen la Brevet.

Els altres que dir-vos, Francisco ets el capo de la colla, Els de Canet que no us perdeu pel camí, l’ avi de Tàrrega quin crack, el noi de Valencia un plaer, els de Barberà treballant pel conjunt,el de Gavà i  tots plegats pedalant per ajudar-nos uns als altres.