UN ESCAMOT PER L'EMPORDÀ

divendres, 18 d’abril del 2014

A les 8'25h., 5 companys del Club iniciem la ruta empordanesa traçada desde Cassà de la Selva, per fer turisme pedalant i gaudir d'una de les millors zones de Catalunya.
Dia clar i fresc, però fent Sta.Pellaia amb els seus 5 kms. de pujada i anar parlant del Barça, entrem en calor rapidament.
Baixada tranquila fins el desviament a Monells i Corçà i de seguida prenem direcció Nord cap a Verges i Albons per la C31, on anem fent relleus i ens van caient els kms.
Despres d'Albons agafem la antiga ctra. cap a Viladamat, L'Armentera (on parem a fer un teoric rapid bocata en una terrasseta...), S.Pere Pescador i creuant el Parc dels Aigüamolls arribem a Castelló d'Empuries.
Deixem aquesta zona un pel transitada i ens endinssem direcció Pedret i Marzà per ctres. rurals molt tranquiles, que ens porten directament a Vilajuïga on comença la pujada al Monestir de S.Pere de Rodes.
Només començar ja trobem ambient ciclista, gent pujant i baixant, i a més d'un equip holandés de cadets i infantils entrenant per la zona que donen color a la ascensió de 8 kms., 6 d'ells amb desnivells constants entre el 7 i el 9%, sense ombres, asfalt correcte, amb unes vistes del Empordà i de la Bahia de Roses espectaculars. Val la pena la visita companys.
A dalt ens agrupem, ens fem les fotos amb el fondo del Monestir, gaudint de la vista de la costa i del Port de la Selva desde més de 500 mts. d'alçada, que més volem?.
Baixada delicada fins Port de la Selva per l'asfalt botós i les corbes tancades d'aquest tram.
A partir d'aqui s'ens uneix el sisé company de colla, un vent de Xaloc-Llevant que ens entra de cara-costat-esviaix segons el tram que fem i que no ens deixarà fins La Bisbal.
Per sortir del Port de la Selva cap a Cadaqués toca pujar...com no. Son uns 6 kms. de pujada fàcil amb desnivells del 5-6%, però s`han de fer i el vent no ajuda precisament.
Al trobar la ctra. de Cadaqués agafem directes a Roses, encara que no entrem i marxem a fins Castelló i Empuriabrava on el meu GPS mental perd la senyal i fem una volteta extra de 4 kms. entre hotels, torretes i apartaments.
Retornem a la ctra. que ens porta a S.Pere Pescador i a la mateixa entrada del poble, al tipic restaurant de menú a 10'00 € i mantels a cuadros fem la parada per dinar tranquilament que ja es hora. Encara ens queden uns 60 kms. fins Cassà, així que agafem paralels a la costa per la ctra. cap a L'Escala, i allà prenem la llarga e interminable recta que ens porta a Bellcaire amb el vent que segueix matxacant.
Desviament cap a Verges, amb 3 kms. de luxe amb vent d'esquena i de nou 12 kms. fins La Bisbal a contravent. Ens queden 22 kms. fins Cassà, en general encara estem bé, així que ens treiem La Pellaia de a sobre sense problemes i a un ritme bastant decent per portar quasi 7 hores de sillin.
Els 187 Km. a una mitja de 25 km/h. i quasi 7h. i mitja amb 1750 mts. de desnivell donen una idea de que, encara que pensem que l'Empordà es pla, pues no; i a més, sigui Tramuntana, Llevant o Xaloc el vent evidentment sempre ve de cara.
Ha estat un plaer,companys. Salut.