UNES ESTENALLES PEL MAIG

dilluns, 24 de maig del 2010

Ahir uns 10 de colla que no feiem la Marxa de Riells, vem anar a fer una bona ruta alternativa per altres serres.
Per començar a escalfar un Collformic a ritme tranquil i amb fresqueta però agradable per pujar. D'altre banda en Pepe (l'Avi) ja havia sortit abans per pujar al seu aire, igual que en Rafa, al que vem trobar a dalt de tot. El Pepe "desaparessio en combate....", fins i tot vem pensar que s'havia dormit!!
Comencem a baixar i a partir del Brull entrem de cap a la freda boira osonenca, les ulleres entelades i la humitat donen mal rotllo, però per sort només sortir de Tona i de cara a la Pullosa, tornem a estar a ple sol, per cert amb unes vistes espectaculars.
Arribant a les ultimes corbes trobem al Pepe pel marge fent-nos fotos al grup.
Pasem per Collsuspina i baixem fins a Moià on fem la paradeta en una simpàtica granja on donem un repàs a la variada bolleria existent, alguns mes que altres (fins a tres pastes d'una atacada).
En Miquel i l'Edu decideixen escorçar la ruta i s'en van a esmorçar a S.Feliu de Codines.
La resta cap a Navarcles a pujar el Coll d'Estenalles; 22 kms. no gaire desnivell però sense ombres. Ja sabe-ho ideal per l'estiu.
Parem a mitja pujada a Talamanca per fer un reagrupament i un parell de fotos amb la càmara bona del Pepe.
La resta de la pujada disfrutant de les vistes de La Mola i Montserrat de lluny, per despres tornar cap a casa pasant per Matadepera, Castellar, Sentmenat, on jo he tirat cap a Badalona (amb una Conreria de postres) i la resta cap a Caldes de Montbui, Granollers i S.Celoni.
Finalment una 160 kms., 2800 mts. de desnivell i algo mes de 6 hores de sillin.
Sensacions bones en general: bon ambient, cap incidencia mecànica, una meteo casi perfecte i com sempre, ningú entrena.

Nota: un detall de la bici d'en Jordi que encara te sal i fang de les carreteres previ a les nevades del Març. Li calculo uns 400 grs. de sobrepes....