CRÒNICA D'OSOR POST-PLUJA

dilluns, 14 de març del 2011

Hola companys, despres del dia tant claustrofóbic que varem tindre el dissabte, aquest diumenge la vintena que ens hem trobat teniem ganes de pedalar.

De sortida poc fred, carreteres molles i humides casi tot el matí i boira de Mallorquines a Sta. Coloma de Farners, on hem tingut la punxada oficial de cada sortida, en aquest cas li ha tocat al Maurici.

Seguim direcció a S.Dalmai per agafar la tranquila carretera de Brunyola, on hem de travessar una riera i arribats a la ctra. d’Anglés cap al tiberi, que ja hi havia gana, en concret al que anomenem Restaurant del "Lloro", perque sempre ens rep el bitxo cridaner (entrant a ma dreta). En Kuki i el Cunyao es despedeixen seguint ruta per incompatibilidad d'horaris dominicals.
A la resta en 3 minuts ens han montat la taula per tots i rapidament hem fet la aportació de colesterol corresponent a la nostra categoria profesional.
Tornem a la feina, amb un bon solet i baixada fins Anglés on agafem la cruïlla a la esquerra direcció a Osor-Sant Hilari on tenim 25 kms. tot amunt i sempre acompanyats per la riera d’Osor, aquesta volta bastant crescuda, i que descarrega al Ter abaix a prop de la Cellera.
Al inici, com els desnivells es mouen entre el 0 i el 3% anem tirant de plat i bastant agrupats, però una vegada creuem el poble la cosa es posa més seria amb desnivells entre el 5 i el 9% i com es evident, es fan seleccions i grupets en correspondència al estat de forma i les alarmes del pulsòmetres.
Reagrupament a Sant Hilari, on la majoria seguim pujant els 4-5 kms. per Collsaplana fins Coll de Ravell on tornem a reagrupar. La llarga baixada que ens porta a Arbúcies, entre les obres del eix i les pluges, està ben bruta, fang, sorreta, aigua, branques, en fi tots en linea i amb tranquilitat que per depilar-nos ja tenim la cera i les cutxilles d’afeitar…no cal l’asfalt que no entra en aquesta categoria.
La pujada a Coll de n’Orri, Breda i vent de cara fins S.Celoni arrodoneixen una bona sortida amb casi 130 kms., 1400 mts. de desnivell i 4 hores i mitja llargues de feina.